suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 22, 2014 2:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Witam,
Ponownie zarzucę temat naprawy przekładni kierownicy w celu doprecyzowania. Vitara 1.6 8V 90r. Cabrio

Korzystając z instrukcji na forum zamówiłem uszczelniacze od strony "wąsa" ale po dokładnych oględzinach puszcza też od strony kolumny kierownicy :(:(:(
I tutaj moje pytanie:
Jak się za to zabrać i co mnie czeka. Na forum trafiłem tylko na info, że jest oring pod obudową i uszczelniacz w kanale olejowym.
Ale zależy mi na pomocy krok po kroku.
Niestety mój problem dotyczy dodatkowo tej części zaznaczonej strzałką tam gdzie przychodzą przewody olejowe od wspomagania. Nie jest to opisane a w moim przypadku cieknie spod wałka do którego mocujemy kolumnę kierownicy. Wałek ma delikatny luz a mechanik ma wątpliwość czy nie jest to powodem wycieku.
Doczytałem się na forum, że są tam prawdopodobnie dwa uszczelnienia, wałka i kanału olejowego. Zatem co i jak należy zrobić krok po kroku, by uporać się z tym wyciekiem ???


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn wrz 22, 2014 9:49 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Nie rozbierałem tego, ale wnioskuję że ta blacha wokół wieloklinu to dekiel który można odkręcić.
Mechanik ma wątpliwości? Niech umyje całą przekładnię jakąś chemią w tym miejscu, odpali auto, przejedzie kawałek i niech sprawdzi czy i gdzie się poci.
Może któryś przewód jest np. nie dokręcony?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn wrz 22, 2014 11:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Przekładnia jest już wyjęta gdyż oprócz wycieków jest kłopot z jej mocowaniem (puściła jedna tulejka w ramie). Ale wracając do tematu:
Też sugerowałem to mechanikowi ale wyraźnie widać, że olej przekładniowy wycieka w opisanym miejscu. Może ktoś rozbierał przekładnię od tej strony i podpowie co i jak ???


Na górę
Post: pn wrz 22, 2014 11:39 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
fazi pisze:
Może ktoś rozbierał przekładnię od tej strony i podpowie co i jak ???


Zakładam że nikt :wink: Ale możesz być pierwszy :mrgreen:
Mam tą z anglika ale nie mam totalnie czasu żeby to rozebrać z ciekawości.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 12:54 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
No i tego się obawiam. Jak się za coś wezmę, to zawsze w ten trudniejszy sposób :?

Kolega "michcron" w poście zawierającym instrukcję naprawy przekładni (pierwsza wklejona w tym dziale) pisze cytuję:
Uszczelniacz przekładni od strony drążka kierowniczego ma rozmiar 18,7x37x7. Ja kupiłem simering firmy corteco.
Zatem już coś działano w temacie.


Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2014 9:03 am przez fazi, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 6:46 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Odkręcasz tą kryzę, flasze czy jak to nazwać. I wymieniasz uszczelniacze. Więcej nie pamiętam. Chyba po odkręceniu tej flanszy będzie simering. I jeszcze jeden oring?
Załącznik:
przekładnia.jpg

18,7x37x7 simering firmy corteco
Oring 62x3 najlepiej silikonowy

Może to ci coś pomoże?
Obrazek
http://picasaweb.google.com/10041595060%20...%208492717506
Do kupienia w USA ;-(
Te białe i niebieskie to są te plastikowe pierścienie. Jeszcze nie wiem do czego służą.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2014 11:06 am przez michcron, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 7:16 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Ok. Zatem przystępujemy do naprawy. Upewnimy się czy nie ma w środku innych niespodzianek i zamawiamy elementy uszczelniające. Oby nie było problemów z zakupem :|
Jak tylko coś zdziałam to będę informował na bieżąco.
Tym czasem pozdrawiam


Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 7:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
Coś sobie więcej przypomiałem i to narysowałem
Załącznik:
przekładnia2.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 7:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Właśnie o taką pomoc mi chodziło :D :D :D Ogromnie dziękuję.
Jeszcze doprecyzujmy wymiar uszczelniacza bo pojawiły się dwa rozmiary:
18,7x37x7 i 18,7x35x7 ??? :?
Ciekawe czy w Krakowie dostanę uszczelniacze ???

Tak na marginesie.
Sądząc po przyrządzie widocznym po lewej stronie na zdjęciu i kolorze płótna to naprawa jest chirurgiczna...
Obym podołał :roll:


Na górę
Post: wt wrz 23, 2014 11:07 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 20, 2007 8:11 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdańsk
z tego co pamiętam to: 18,7x37x7 simering firmy corteco


Na górę
Post: śr lis 05, 2014 6:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 26, 2010 4:28 am
Posty: 20
Jestem dłużny podsumowanie, zatem nie odważyłem się na samodzielną naprawę i powierzyłem ją warsztatowi, który się w tym specjalizuje. Regeneracja przekładni kosztowała 450 zł. Wymieniono co trzeba i udzielono 2 letniej gwarancji.
Nadmienię, że warsztat bazuje tylko na własnych częściach i moje wcześniejsze zakupy uszczelniaczy na nic się zdały.
Otrzymałem informację że przekładnia jest ogólnie w dobrej kondycji mechanicznej co pozwoliło na zastosowanie kompletu naprawczego.
Miejsce mocowania przekładni a dokładnie obluzowaną tulejkę w ramie pospawano. Po zamontowaniu do samochodu jest wszystko jak należy :D
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr cze 22, 2016 3:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Koledzy moglibyście mnie poratować wymiarami zimeringa od spodu od strony wąsa . Musze go wymienic zaczęlo cieknąć przez skrepeszały zimering. Dziękuję z góry.


Na górę
Post: śr cze 22, 2016 5:16 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Przecież masz w przyklejonym temacie.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt cze 24, 2016 2:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Patent na ściągnięcie wąsa ? :D


Na górę
Post: pt cze 24, 2016 2:53 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wąsa trzeba ogolić.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl