suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 17, 2018 1:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
Chciałem zamontować ABS do Vitary 1.6 8V. Proszę o wyjaśnienie, które elementy z podwozia mogą pasować:

1. Piasty przednie - jeśli biorę komplety, tzn. piasta, zwrotnica, tarcza, zacisk,

to ma znaczenie czy dawca to Krótka/długa/V6/polift ?

2. Tył. Tu pewnie trochę trudniej, bo do wymiany cały most.

a) Czy obudowy są wymienne ? Czy na przykład long, V6 albo któreś wersje mają mosty np. szersze, lub z innymi kołnierzami ?
b) Czy jeśli kupię most od innego silnika, to dyferencjał i półosie mogę przełożyć, czy okaże się, że kołnierze/pochwy są inne ?

Czy dyferencjał i półosie mogę sobie zostawić, zakładając, że przełożę koronki ?

Reszta tematów nie stanowi dla mnie problemu. Z elektryką sobie poradzę, przewody hamulcowe i tak położę nowe.

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: ndz cze 17, 2018 10:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Chyba nikt jeszcze nie wszczepiał ABS do 1.6 8v.

Ad2:
Raczej nie było ABS w mostach starego typu z 1.6 8v. Więc musisz szukać mostów z nowszych wersji.
Z doświadczenia wiem, że główka z dyfrem pasuje do wszystkich mostów łącznie z GV1. Reszta natomiast raczej nie.
Łącznie z bębnami tylnymi. Najlepiej chyba będzie kupić cały most z wersji z ABS, łącznie z hamulcami i półosiami.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn cze 18, 2018 7:40 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Były mosty w krótkich vitarach które miały jeden kabel wpuszczany w główkę od strony ataku. To był chyba właśnie ABS.
Amerykańskie wersje to miały? Nie pamiętam.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn cze 18, 2018 7:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
Mogę mieć cały most, ale chciałbym właściwości trakcyjne zostawić bez zmian. Czy dyfer podpasuje mój ?
Obudowa mostu jest taka sama we wszystkich wersjach ?

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: pn cze 18, 2018 1:09 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
NuVo pisze:
Były mosty w krótkich vitarach które miały jeden kabel wpuszczany w główkę od strony ataku. To był chyba właśnie ABS.
Amerykańskie wersje to miały? Nie pamiętam.

Krótkie tak, ale czy 1.6 8v ze starym typem mostu?
Tutaj widać czujnik przy główce mostu:
Obrazek
emes125 pisze:
Mogę mieć cały most, ale chciałbym właściwości trakcyjne zostawić bez zmian.

Co masz dokładnie na myśli pisząc o "właściwościach trakcyjnych"?
emes125 pisze:
Czy dyfer podpasuje mój ?
Obudowa mostu jest taka sama we wszystkich wersjach ?

Obudowy są różne. Chyba nawet różnią się te od wersji z ABS i bez.
Dyfer z główką na 95% bedzie pasował do każdej obudowy mostu łącznie z GV1. Reszta gratów niekoniecznie.
To 5% to niepewność czy ten z czujnikiem ABS jest taki sam - możliwe że ma specjalne miejsce na czujnik. Ale jeśli pójdziesz w nowszy ABS to przełożenia z główką powinny pasować. Tylko.

PS:
ABS z tych starszych wersji jest na tyle rzadko spotykany, że chyba lepiej poszukać z krótkiej 2.0 lub z GV całego układu i przeszczepić. Będziesz musiał most wymienić na taki z ABS.
Tam są czujniki na półosiach przy kołach:
Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt cze 19, 2018 11:00 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
danthe pisze:
NuVo pisze:
Były mosty w krótkich vitarach które miały jeden kabel wpuszczany w główkę od strony ataku. To był chyba właśnie ABS.
Amerykańskie wersje to miały? Nie pamiętam.

Krótkie tak, ale czy 1.6 8v ze starym typem mostu?
Tutaj widać czujnik przy główce mostu:
Obrazek
emes125 pisze:
Mogę mieć cały most, ale chciałbym właściwości trakcyjne zostawić bez zmian.

Co masz dokładnie na myśli pisząc o "właściwościach trakcyjnych"?

Mam na myśli szybkość/przyspieszenie


Cytuj:
emes125 pisze:
Czy dyfer podpasuje mój ?
Obudowa mostu jest taka sama we wszystkich wersjach ?

Obudowy są różne. Chyba nawet różnią się te od wersji z ABS i bez.
Dyfer z główką na 95% bedzie pasował do każdej obudowy mostu łącznie z GV1. Reszta gratów niekoniecznie.
To 5% to niepewność czy ten z czujnikiem ABS jest taki sam - możliwe że ma specjalne miejsce na czujnik. Ale jeśli pójdziesz w nowszy ABS to przełożenia z główką powinny pasować. Tylko.

Zakładam, że uda mi się do szerszego mostu założyć moje półosie i go zwęzić - wyciąć i zespawać obudowę. Mam nadzieję, że dyfer podejdzie, a koronki dadzą się przełożyć. Ewentualnie wytnę nowe.

PS:
Cytuj:
ABS z tych starszych wersji jest na tyle rzadko spotykany, że chyba lepiej poszukać z krótkiej 2.0 lub z GV całego układu i przeszczepić. Będziesz musiał most wymienić na taki z ABS.
Tam są czujniki na półosiach przy kołach:
Obrazek
[/quote]
Nie wierzę, że znajdę przedlifta z ABS. Jedyne, co mnie jeszcze martwi, to czy występuje jakieś połączenie pomiędzy ABS a ECU. Na schemacie nie znalazłem nic takiego.
http://www.fixkick.com/ECU/1996/Full96% ... -power.pdf

Przednie zwrotnice - mam nadzieję, że podejdą razem z hamulcami z V6 pod moje zawieszenie/przeguby. Ostatecznie będę dorabiał półosie

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: wt cze 19, 2018 3:43 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
emes125 pisze:
Zakładam, że uda mi się do szerszego mostu założyć moje półosie i go zwęzić - wyciąć i zespawać obudowę. Mam nadzieję, że dyfer podejdzie, a koronki dadzą się przełożyć. Ewentualnie wytnę nowe.


Bardzo dużo roboty i pasowania. Pytanie czy średnice łożysk i uszczelniaczy są takie same w nowszych mostach. Przerabiałem to jak chciałem wstawić półosie z GV. Dotaczanie dystansów, dobieranie uszczelniaczy na wymiar itp...
Skończyło się wstawieniem całego mostu z GV. Przełożyłem tylko dyfer ze starego mostu. Zaleta - mam wszystkie części standardowe. W przypadku awarii nie muszę szukać daleko :)

Koszt kompletnego mostu bez dyfra z półosiami pod ABS nie jest jakiś koszmarny. A, że będzie kilkanaście mm szerszy to nie powinno mieć znaczenia.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt cze 19, 2018 8:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
To chyba to będzie kierunek, czyli cały most, z zachowaniem dyfra. Czujniki przy tylnej osi są zaraz przy piastach:
Obrazek
To jest zdjęcie z dawcy.

Z przodu:
Obrazek
Również na piastach. Przeguby 1.6 8V i 2.0 V6 wg katalogu mają taką samą ilość zębów zewnętrznych.

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: śr cze 20, 2018 5:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
przełóż z tył cały most z tej V6 tylko zamień główkę ze swojej Vitary , a na przód daj dodatkowo dystanse 3cm na stronę i po problemie z przerabianiem całego mostu
skrzynie masz w swojej manualną czy automat ?

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: pt cze 22, 2018 12:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
W obu manual

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: pt cze 22, 2018 6:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
to musisz przełożyć główki mostu i przespawać mocowania wahaczy i gniazda sprężyn

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: pt cze 22, 2018 10:46 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tutaj jest kilka przydatnych informacji:
viewtopic.php?f=28&t=4481&p=108845#p108845

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob cze 23, 2018 9:34 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
Skoro i tak będą do przesuwania gniazda, to mam inne pytanie - most z Grand ?
http://allegro.pl/dyfer-most-tyl-suzuki ... ml#thumb/1
Jeśli są inne mocowania wahaczy, to to wolę przerabiać, a nie zwiększać rozstawu kół auta

Dawca ma niby LSD. Domyślam się, że to raczej kwestia dyfra i jak go wymienię na swój, to i tak nie będę miał szpery, prawda ?

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: sob cze 23, 2018 5:20 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Most z GV jest jeszcze szerszy. Dodatkowe 26mm - po 13 mm na strone.
Mocowania wahaczy i gniazda sprężyn są takie same jak w moście z Vitary 2.0 - taki sam rozstaw.
Skąd pomysł, że jest tam LSD?

ps:
znalazłem wymiary tylnego mostu z vitary 2.0:
rozstaw gniazd sprężyn: 107 cm - mierzone pomiędzy środkami gniazd
rozstaw mocowań wahaczy: 124 cm - mierzone pomiędzy zewnętrznymi blaszkami mocowań przy moście.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob cze 23, 2018 7:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
W Brief mam zapis: DIFFERENTIALSPERRE

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl