suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 1:32 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 24, 2009 9:14 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
proces wymiany nic nie zmienia w połozeniu mostu przy gv i robiony samuraiowy lezypodobnie jak orginał


Skoro jednak już robimy stalowy to chyba w aucie liftowanym warto go obniżyć. Zawsze półosie będą miały łatwiej :wink: .

BTW za jedną robotą można wrzucić LR albo też zmotać jakieś mocniejsze bebechy co chyba warto zrobić.

BTW pocztajcie sobie ten temat o wzmacnianiu przodu:

viewtopic.php?f=7&t=1585&p=22442#p22442

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 10:18 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo, na OME nie ma tak wielkiego kąta, możliwe, że patent z mostem stalowym może wiązać się tylko z wymianą opakowania mostu.

pytanie, czy ktoś ma dokładny spis co trzeba zrobic by to działało, zarówno opis mostu GV jak i samurajowy, ( ok jest w tym temacie ;) )



OKU powiedz mi w twoim patencie gdyby chcieć zastosować blokadę ARB to od czego musiałaby byc, ?

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 1:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
WOLVERINE pisze:
Masmo, na OME nie ma tak wielkiego kąta, możliwe, że patent z mostem stalowym może wiązać się tylko z wymianą opakowania mostu.....


Widziałem że lift OME nie jest zbyt spektakularny :mrgreen: .

Obniżenie mostu nie jest też zbyt duże. Akurat może miałbyś fabryczne kąty pracy półosi. Poza tym zawsze jest rezerwa jak dojdziesz do tego że chcesz lifować wyżej :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 1:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Masmo pisze:
slaw pisze:
proces wymiany nic nie zmienia w połozeniu mostu przy gv i robiony samuraiowy lezypodobnie jak orginał


Skoro jednak już robimy stalowy to chyba w aucie liftowanym warto go obniżyć. Zawsze półosie będą miały łatwiej :wink:
Słuszna uwaga. Mam taki zamiar. Pytanie - czy mocowania przy alu-moście są stalowe i można je pospawać sensownie ? (pomysł mam, tylko nie jestem pewien materiału - nie mam mocowań przy sobie, w garażu czekają na łaskawe oko) Mi brak około 3cm i myślałem nad pochyleniem mostu do przodu + lekkiej przeróbce mocowania na belce.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 1:25 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
Masmo pisze:
slaw pisze:
proces wymiany nic nie zmienia w połozeniu mostu przy gv i robiony samuraiowy lezypodobnie jak orginał


Skoro jednak już robimy stalowy to chyba w aucie liftowanym warto go obniżyć. Zawsze półosie będą miały łatwiej :wink:
Słuszna uwaga. Mam taki zamiar. Pytanie - czy mocowania przy alu-moście są stalowe i można je pospawać sensownie ? (pomysł mam, tylko nie jestem pewien materiału - nie mam mocowań przy sobie, w garażu czekają na łaskawe oko) Mi brak około 3cm i myślałem nad pochyleniem mostu do przodu + lekkiej przeróbce mocowania na belce.


Mocowania lepiej przykręcić a nie spawać. Uderzcie do motaczy dostaniecie gotowe łapy. Po co wymyślać proch :?:
BTW nie polecam ich do alu mostu :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 1:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
i jeszcze jedno mi się nasunęło ... czy w ogóle można pochylać most? wtedy krzyżaki nie będą chyba dokładnie kompensować wzajemnie swoich ruchów i wał zacznie drgać? czy się mylę?
EDIT: dokładnie to chodzi mi o pulsacje - jak 2 przeguby kardana mają taki sam kąt, to jak wiadomo się pulsacje niwelują. Jak jeden kąt się zmieni, to chyba już tak kolorowo nie jest?

Masmo mi chodzi o przeróbkę tych mocowań, co mam. Mogę też zrobić nowe - ale po co? ;) Mogę też kupić od kogoś, ale po co, skoro mogę (być może) przerobić te co mam? Łapy takie same zarówno do alu jak i do stalowego będą, więc jaki to most, to chyba nie ma znaczenia? No i oczywiście, że do samego mostu jak i ramy, to tylko przykręcać, żadnego spawania ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 1:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
i jeszcze jedno mi się nasunęło ... czy w ogóle można pochylać most? wtedy krzyżaki nie będą chyba dokładnie kompensować wzajemnie swoich ruchów i wał zacznie drgać? czy się mylę?

Masmo mi chodzi o przeróbkę tych mocowań, co mam. Mogę też zrobić nowe - ale po co? ;) Mogę też kupić od kogoś, ale po co, skoro mogę (być może) przerobić te co mam? Łapy takie same zarówno do alu jak i do stalowego będą, więc jaki to most, to chyba nie ma znaczenia? No i oczywiście, że do samego mostu jak i ramy, to tylko przykręcać, żadnego spawania ;)


Właśnie to miałem na myśli:
Dostajesz gotowe łapy na wzór firmy z USA które robią w kilknastu albo lepiej autach i wiadomo że nic złego się nie dzieje. Robiąc sam ryzykujesz że coś zrobisz nie tak. Jak masz na to czas i zdrowie to walcz.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 7:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Masmo pisze:
Widziałem że lift OME nie jest zbyt spektakularny :mrgreen: .



bo gdyby można było z małym uszczerbkiem na bezawaryjności samochodu podnieść go wyżej niż 3cm to pewnie OME by to zrobiło...

-----------------------------

OKU, ponawiam pytanie, twoje rozwiązanie mostu z samca pozwala na zastosowanie blokady ARB ?

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 7:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
WOLVERINE pisze:
Masmo pisze:
Widziałem że lift OME nie jest zbyt spektakularny :mrgreen: .

bo gdyby można było z małym uszczerbkiem na bezawaryjności samochodu podnieść go wyżej niż 3cm to pewnie OME by to zrobiło...

Może też dlatego że nie przewidzieli odniżenia mostu w przeciwieństwie do Calmini :mrgreen: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 9:21 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
według mnie prawda lezy w tym ze OME jest liftem do jazdy po ulicy a calmini bardziej w teren ome ma pewnie dopuszczenia do róchu w ue a calmini jak sie własnie dowiedziałem nie
dlatego moze dokonac wekszych zmian :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 9:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Przerabiałem mocowania mostu we własnym zakresie i nie ma z tym żadnego problemu. Odcinasz od oryginalnego mocowania miejsca z otworami na śruby i w to miejsce przyspawałem blachę 7mm i wywierciłem przesunięte otwory,trochę zabawy jest tylko z tylnym mocowaniem,trzeba je robić na aucie,bo ni jak nie da się złapać wymiarów w powietrzu.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Z drugiej strony patrząc np na kolegę klossa, (znanego czaji michałowi_z gajsonowi i reszcie) kloss na ome jeździ na rajdy i jakoś mało grzebie przy samochodzie, jedzie na kołach i wraca na kołach. Brodnicka selekcja - chyba jako jedna z nielicznych vitara nie rozpieprzyla sie, genralnie można tak do białego rana. OME ma wielki plus, zostało przeliczone, jak można by dzialało, nie na zasadzie, obetniemy 2 zwoje będzie git....

może i z calmini jest wyżej, jednak to zawiecha do jazdy na skałkach, nie na polski offroad, to wytworzyli amerykanie! oni raczej wolą skały niż błotko.

Jak dla mnie nie ma co się spierać, i tak do niczego to nie prowadzi...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 10:10 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
WOLVERINE pisze:
Jak dla mnie nie ma co się spierać, i tak do niczego to nie prowadzi...


Jasne :!: Temat nie jest o tym.
Zasugerowałem że jak dajecie stalówkę to warto ją powiesić niżej nawet dla niewielkich liftów rzędu 3-4 cm to napewno poprawi niezawodność pracy półosi a prześwitu nie zaniża.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 10:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
może inaczej, mój plan to

przy pierwszej awarii alumostu, zmontować cos stalowego ( możliwe ze samurajową wersję) wstawic 31 cali simex , to na OME liczać na małoawaryjność przez mały lift, wyciąć nadkola i zamontować Tabora 12tkę, zderzaki z rury grubej coś jak u gajsona, zobaczymy jak plan wypali...

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt lut 24, 2009 10:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
WOLVERINE pisze:
może inaczej, mój plan to

przy pierwszej awarii alumostu, zmontować cos stalowego ( możliwe ze samurajową wersję) wstawic 31 cali simex , to na OME liczać na małoawaryjność przez mały lift, wyciąć nadkola i zamontować Tabora 12tkę, zderzaki z rury grubej coś jak u gajsona, zobaczymy jak plan wypali...


Każdy tak kombinuje że dopiero po rozwaleniu aluminiaka będzie motał, ale to chyba błąd w założeniu.
Jak wymontujesz całą obudowę alu to jeszcze można za nią parę szelestów dostać :wink: .
Nie wierzę że alu most przy upalaniu wytrzyma 31" :twisted:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl