suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 4:41 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 18, 2009 9:03 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Przemas601 pisze:
Ale te wszystkie rozwiązania ze smarowaniem,są tylko profilaktyczne,jak jest już gałka sworznia zardzewiała to nic prócz wymiany jej nie pomorze :wink: Sworzeń w vitarze jest tak zainstalowany,że jest stale dopięty i na przeglądzie choć by był wy..ny na maxa nic nie wyjdzie.


Zgadzam się z Przemkiem. W szczególności, że wymiana tego to moment jest i mało kosztuje.

Przemas, wyjaśnij o co chodzi z tym "dopieciem"?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt wrz 18, 2009 10:27 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
ja bylem wczoraj u slawka i potwierdzil, ze u mnie to sworzen. podobno wymiana nie jest taka prosta, bo trzeba rozkrecic zawias :(
na szczescie za tydzien moja viertarka bedzie podnoszona na zawieszeniu wiec to tez sie wymieni ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: ndz wrz 20, 2009 8:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Arek - to jest proste. Dajesz podnośnik pod wachacz, auto się opiera na wachaczu, odkręcasz sworzeń i przykręcasz nowy. :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz wrz 20, 2009 9:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
kościej,popatrz sobie na geometrię zawieszenia,sworzeń jest stale dopinany sprężyną,żeby wyczuć jego luz trzeba unieść auto za wahacz,a żaden diagnosta na to nie wpadnie :mrgreen:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 7:40 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
Arek - to jest proste. Dajesz podnośnik pod wachacz, auto się opiera na wachaczu, odkręcasz sworzeń i przykręcasz nowy. :mrgreen:
taa... u mnie np. próbowałem przy okazji lifta i ... się nie da, bo mi nakrętki się z gwintem zrosły. Jak przyjdzie pora to będzie ciężko ... coś czuję, że fleks będzie iskry krzesać :mrgreen:

Przemas601 mądrze gadasz - tak sobie myślę, że to zaje...ście mądry pomysł jest, bo szansa na rozpadnięcie się tego wszystkiego jest minimalna, nawet, jak złom tam siedzi.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 8:55 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Przemas601 pisze:
kościej,popatrz sobie na geometrię zawieszenia,sworzeń jest stale dopinany sprężyną,żeby wyczuć jego luz trzeba unieść auto za wahacz,a żaden diagnosta na to nie wpadnie :mrgreen:


Prawda :mrgreen:

Że ja na to nie wpadłem :oops:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 8:57 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
piotrk pisze:
się nie da, bo mi nakrętki się z gwintem zrosły. Jak przyjdzie pora to będzie ciężko ... coś czuję, że fleks będzie iskry krzesać :mrgreen:
.


U mnie tylko jedna śruba poszła jak wymieniałem i robiłem lifta. No i sam ją urwałem :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 10:28 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
a mi slaw powiedzial, ze trzeba zawias rozkrecac przy wymianie sworznia :? :(

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: śr maja 04, 2011 6:46 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt maja 03, 2011 10:46 am
Posty: 2
Witam, od niedawna jestem posiadaczem tego modelu wiec prosze o wyrozumiałość:)

1.czy to prawda ze w modelu 2.0 V6 (136KM) tuleje wahaczy sa NIE wymienne i trzeba całe wachacze wymieniac???
2.czy mozeciepolecic jakiegos dobrego izaufanego fachowca o Vitarek w okolicy Gdyni...

pozdrawiam.

_________________
Vitara 2.0 V6 136KM 1996r.


Na górę
Post: śr maja 04, 2011 3:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Tuleje są WYMIENNE, sworznie NIE. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 11:17 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Sworznie niby nie są wymienne, ale zdarzają się spece którzy je regenerują, niemniej jest to zabawa i trzeba szukać. Od tematu można uciec przesiadając się na wahacze calmini albo wzorowane na calmini ;), które mają sworznie wymiennie (sworznie od 1.6).

Nie ładuj się w tanie wahacze z Chin - ludziom padają po pół roku (prawda Kozioł? ;) )

Wahacze od 1.6 są podobno tych samych wymiarów i mają wymienne sworznie, ale skoro w naszych autach producent wkładał kute, które są sporo sztywniejsze od wytłoczek to nie robił tego zapewne bez powodu. Podejrzewam że sporo cięższy ryjek za mocno by obciążał wahacz od 1.6

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 6:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Niedzwiadz pisze:
Wahacze od 1.6 są podobno tych samych wymiarów i mają wymienne sworznie, ale skoro w naszych autach producent wkładał kute, które są sporo sztywniejsze od wytłoczek to nie robił tego zapewne bez powodu. Podejrzewam że sporo cięższy ryjek za mocno by obciążał wahacz od 1.6

To niedługo się okaże, jedynie stabilizator nie bedzie pasować pod te wahacze.


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 8:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
Kozioł - po prostu wstrzyknij strzykawką w gumę od sworznia wahacza oleju - obojętne jakiego [ najlepiej igłą zrób otworek i strzykawką daj piciu ]

naprawdę pomaga , a przed zabiegiem darło się jak stado osłów

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 8:30 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tak, to można co najwyżej zdiagnozować, gdzie problem, a nie naprawiać. To, że jest cicho, nie znaczy, że sworzeń się cudownie naprawił :lol: to jest bardzo ważny element, więc lepiej nie doprowadzać go do agonii ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw maja 19, 2011 8:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Robsik pisze:
To niedługo się okaże, jedynie stabilizator nie bedzie pasować pod te wahacze.


Stabilizator i tak jest niepotrzebny.

piotr880 pisze:
Kozioł - po prostu wstrzyknij strzykawką w gumę od sworznia wahacza oleju - obojętne jakiego [ najlepiej igłą zrób otworek i strzykawką daj piciu ]



Mnie to już nie dotyczy, mam wymienne sworznie. Zresztą gumki sworzni w tych malezyjskich wahaczach przestały istnieć niedługo po montażu.

:mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl