suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lip 17, 2025 10:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 12, 2010 9:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Ja podłączyłem sobie halogena w tyle do kabla od podgrzewania szyby, ponieważ mam soft-topa a kabel mi leżał podłączony w aucie, halogen zamontowałem na uchwycie od koła zapasowego, i jak potrzebuje dodatkowe oświetlenie to sobie nacisnę przycisk od podgrzewania szyby i sobie halogen ładnie świeci. :mrgreen: poprostu bez roboty :mrgreen:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 9:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lip 27, 2009 10:32 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Poznań
Gofer pisze:
Ja podłączyłem sobie halogena w tyle do kabla od podgrzewania szyby<...>


A bezpiecznik wytrzymuje? Jeden halogen to okolo 4A, ale nie wiem na ile byla przewidziana instalacja ogrzewania. Mam gdzies schematy, ale skoro dziala i nic sie nia pali to super :)


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 7:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
jakiej grubości dać kabel zasilający do dwóch halogenów po 55w każdy, i gdzie kupić przekaźnik typ 541
planuje podłączyć cztery halogeny ale na dwóch wyłącznikach, czy trzeba dawać dwa przekaźniki czy wystarczy jeden?

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 8:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
1mm2 przekroju kabla na każde 10A.
2x55W -> 10A -> czyli ogólnodostępne 1.5mm2 będzie robić.
Pamiętaj tylko, że zarówno + jak i - musi być tej grubości.
Dodatkowo warto bezpiecznik zamontować, oddzielnie na każdy obwód.

Przekaźnik w każdym samochodowym zakupisz (ale takim lepszym niż "prosze VIN"), ew. elektroniczne, elektryczne (ale te lepsze) itp.

2 przekaźniki i 2 włączniki są koniecznie, żeby 2ma parami sterować niezależnie [jeśli chcesz to zrobić "normalnie", bo można i bez przekaźników w ogóle]

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 9:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
dzięki wielkie za odpowiedź :roll:
nie znam się na elektryce ale spróbuje sam zmontować
a jakie bezpieczniki dać?

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 9:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
15A na obwód - najlepiej kup ramki na bezpieczniki samochodowe, to będzie się dobrze ew. je zmieniać - można kupić tam, gdzie przekaźniki ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 6:56 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Dawid ściągnij sobie jakiś schemat takiego podłączenia i na pewno dasz radę. Ja miałem najgorzej połapać się z pinami przekaźnika :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 8:39 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
NuVo pisze:
Dawid ściągnij sobie jakiś schemat takiego podłączenia i na pewno dasz radę. Ja miałem najgorzej połapać się z pinami przekaźnika :mrgreen:


schemat sobie ściągnąłem ze strony wesem'a
http://wesem.pl/pytania/schemat_drogowe_pl.pdf
ale brak było grubości kabla

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 8:59 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
davejr chcesz tak podłączyć dodatkowe światła? Pamiętaj, że światła w Vitarze są sterowane masą, więc ten schemat nie za bardzo się nadaje ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 10:06 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
piotrk pisze:
davejr chcesz tak podłączyć dodatkowe światła? Pamiętaj, że światła w Vitarze są sterowane masą, więc ten schemat nie za bardzo się nadaje ...



powiedz mi dlaczego się nie nadaje?

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 10:08 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
no właśnie dlatego, że światła w V są sterowane masą, a nie plusem.
Wchodząc w szczegóły, to w przekaźniku jest elektromagnes, który potrzebuje z jednej strony masy (pin 85) a z drugiej plusa (86). Jeśli światła są sterowane masą, to jak masz zamiar uzyskać na pinie 86 napięcie, który odpowiednio wysteruje przekaźnik?
Schemat należy odwrócić.
Swoją drogą chcesz uzależnić dodatkowe światła od drogowych/mijania?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 10:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
nie, nie chce uzależnić od innych świateł, te światła po lewej stronie schematu odpadają
po prostu mają świecić nie zależnie
to jak możesz to powiedz mi jak podłączyć kierując się tym schematem :wink:
Zdrów
dla mnie to czarna magia :oops:

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 10:21 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
no jak nie chcesz, to sprawa prosta i schemat prawie pasuje ;)
pin 30: "+" z aku, po bezpieczniku 15A [kabel mocowy, min. 1.5mm2], bezpiczenik jak najbliżej aku
pin 85 do masy [kabel sterujący]
pin 87 przez światła do masy [kabel mocowy, min. 1.5mm2]
pin 86: "+" skądkolwiek, najlepiej po jakimś bezpieczniku (syg. sterujący, mały pobór prądu) [może być z tego samego kable co pin 30 - wtedy korzystasz z jednego tylko bezpiecznika, masz niezależną instalacje], potem włącznik, którym będziesz sterował oświetleniem, i do pinu 86 [kabel sterujący]

Z takich "tipów" to warto robić wszystko używając złączek, a nie lutować bezpośrednio wszystko.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 10:25 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
piotrk pisze:
no jak nie chcesz, to sprawa prosta i schemat prawie pasuje ;)
pin 30: "+" z aku, po bezpieczniku 15A [kabel mocowy, min. 1.5mm2], bezpiczenik jak najbliżej aku
pin 85 do masy [kabel sterujący]
pin 87 przez światła do masy [kabel mocowy, min. 1.5mm2]
pin 86: "+" skądkolwiek, najlepiej po jakimś bezpieczniku (syg. sterujący, mały pobór prądu) [może być z tego samego kable co pin 30 - wtedy korzystasz z jednego tylko bezpiecznika, masz niezależną instalacje], potem włącznik, którym będziesz sterował oświetleniem, i do pinu 86 [kabel sterujący]

Z takich "tipów" to warto robić wszystko używając złączek, a nie lutować bezpośrednio wszystko.

śliczne dzięki
czyli dokładnie jak ze schematu tylko odpada uzależnienie od świateł drogowych

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 23, 2010 4:06 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Do tego w miarę możliwości dobrze zaizolować konektory tudzież inne połączenia.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl