suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 06, 2010 3:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
witam
w mojej 16 v wczoraj w czasie jazdy auto zgasło, scholowałem do garażu , sprawdziłem nie ma iksry, myśleliśmy z kolegą, że cewka bo prąd do niej dochodzi a iskra nie idzie,
nowu cewka kupione to samo nie ma iskry,
komp pokazuje kod 42 czujnik położenia wału,
gazownik z który rozmawiałem też mi powiedział, że to czujnik, dzowniłem do hadka, on stwierdził, że nie ma takiego czujnika. ale komp wywala, że to jednak ten czujnik :)
co sprawdzać dalej,? odchyliłem pokrywe rozrządu pasek siedzi, palec się kręci.
Gdzie szukać ?
dodam, że jakiś tydzień temu robiliśmy uszczelke pod głowicą i rozrząd kompletny, ale auto przez tydzień śmigało jak należy

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 3:07 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
a sprawdzaliscie czy aparat zapłonowy sie obraca ja krecicie silnikiem
czujnik połozenia wału jest w aparacie

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 3:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
palec się obraca, tylko nie wiem czy tak jak powinnien ( szybkość ) bo nie mam porownania

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 3:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Do aparatu idzie kabelek od czujnika położenia wału. Sam czujnik jest budowany w aparat. Ja w sowim aucie eksperymentalnie na włączonym silniku odłączyłem wtyczkę od tego czujnika i auto od razu zgasło.

Może dostał oleju albo coś z kablem - generalnie szukaj w aparacie.

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 4:27 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
otóż to, czujnik w G16B jest w aparacie zapłonowym (przynajmniej w mojej wersji aparatu - z modułem, bez cewki). Zdaje mi się, że warto posprawdzać kable i ew. podmienić aparat zapłonowy - może sczezł.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 5:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
poogladalem aparat nie zauwazylem zeby w srodku byl jakis olej czy cos innego,
kable ida dwa przejzalem je i wygladaja na dobre
moze da sie jakos sprawdzic ten czujnik czy dziala czy nie ?

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 8:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
i jeszcze pytanie bo przejrzałem neta można gdzieś kupić taki czujnik jak coś ?

na allegro aparaty od 1.6 16v wygladaja tak http://moto.allegro.pl/suzuki-vitara-1- ... 93076.html
z tym ze ja mam innaczej bo u mnie nie ma wtyczki na aparacie tylko kabel idzie od wtyczki ktora jest na wysokosci cewki pozniej wchodzi przez gume do aparatu
wyglada to mnie wiecej tak http://moto.allegro.pl/aparat-zaplonowy ... 91185.html ale ten aparat nie jest taki sam jak u mnie tylko kabel jest tak samo wprowadzony

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 8:49 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
masz 16v przed 95 rokiem te z wtyczką były od 95r

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 9:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
no i wszystko wiadomo :)
a slaw powiedz mi jak sprawdzic ten czujnik co z nim nie tak, ?
bo nie wiem za bardzo co dalej robic ;)
a auta nie ma za bardzo gdzie odstawic bo wszyscy pozajmowani po uszy z robota :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 12:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 1:05 pm
Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Czujnik wykorzystuje zjawisko Halla czyli na kablach wychodzących od aparatu powinno się pojawiać napięcie. Możesz spróbować miernikiem ale może być ciężko bo sygnał z tego czujnika ma przebieg prostokątny. Najlepszy by był oscyloskop, albo miernik analogowy.
Dodatkowo musiałbyś mieć dodatkową osobę do pomocy - chyba że wstawisz sobie miernik/oscyloskop do kabiny. Chodzi o to że musisz kręcić silnikiem żeby sprawdzić czy daje sygnał.

Albo demontujesz aparat i se nim kręcisz żeby sprawdzić sygnał 8)


Powodzenia!

_________________
Vitara Long 1.6 16V + Blos


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 12:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 9:36 pm
Posty: 220
Lokalizacja: Kamienna Góra
pozycz od kogos aparat z 16v i bedziesz wiedział co i jak tak jest najprosciej

_________________
juz jest mały lift:)
www.extremefirstaid.pl


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 2:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Cytuj:
dzowniłem do hadka, on stwierdził, że nie ma takiego czujnika


Nie przypominam sobie zebyś dzwonił do mnie. :shock:
Owszem dzwonił, ale kto inny i nic nie wspominał o silniku 16v :lol:


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 3:18 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
hadek : dzwonił maciek i z tego co pamiętam to wspominał, że 16v ale może przeoczone :)
no pożycze aparat od kolegi bo ma takiego samego longa :)

p.s hadek masz moze taki aparat awaryjnie jak by trzeba bylo zakupic ?

pytanko czy w razie jak by się okazało, że na innym aparacie zadziała to czy da się naprawić ten czujnik czy trzeba szukać innego aparatu.

I jak wymontuje aparat to czy poźniej musze go jakoś specjalnie wsadzić czy tylko tak, żeby się pokrywał znak który zrobie na aparacie i wsporniku do ktorego aparat jest przykręcony ? bo z tego co wiem jest tam zębatka i nie bedzie trzeba nic specjalnie ustawiać tylko dokładnie w to samo miejsce co sobie zaznaczyłem ?"

aparat z baleno jest inny ale czujnik w silniku 1.3 i 1.6 wyglada podobnie jak w moim 1.6 to znaczy taki kabelek
http://moto.allegro.pl/aparat-zaplonowy ... 57153.html
http://moto.allegro.pl/suzuki-baleno-ap ... 04678.html
myslicie ze to podejdzie w razie w

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 8:27 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
himself aparat musisz włożyć dokładnie tak, jak go wyjąłeś. Ni emożesz obrócić silnikiem w tym czasie. Ale mimo wszystko ustawiłbym kąt wyrzedzenia zapłonu po takiej operacji ...

... ja swego czasu miałem problem, to po prostu zakupiłem sobie aparat. Nie była to wina aparatu ... ale teraz mam 2 sprawne i dobrze jest mieć takiego tajla pod ręką. Drogi nie jest, a największy problem to dostępnośc i czas w jakim go otrzymamy (jak już wyszukamy odpowiedni).

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 9:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
czyli robimy
- zaznaczam na aparacie i wsporniku rysą miejsce położenia aparatu odkręcam śrube wyciągam aparat.
z drugiego auta robie tam samo zaznaczam miejsce i wyciagam aparat
- przekladam aparat z dobrego auta, skrecam i odpalam nawet jak nie bedzie dobrze ustawione i odpali to sprawa rozwiazana

- pozniej wkladam stary aparat tak aby miejsca zaznaczone sie pokrywały
- tak samo składam w dobrym aucie

tak wystaczy ? bo nie mamy narzedzi do sprawdzenia zapłonu :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl