suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 4:14 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1113 Następna

Czy chcesz posiadac sztywny przedni most??
Tak, zdecydowanie 33%  33%  [ 48 ]
Przydałby sie 39%  39%  [ 56 ]
Nie 21%  21%  [ 31 ]
Jezdze tylko do marketu po mleko 7%  7%  [ 10 ]
Liczba głosów: 145
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 07, 2012 10:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kacjen pisze:
Odgrzeję, bo ciekawi mnie jedna rzecz.
Jak to jest zrobione?
Skąd zwrotnice, półosie, itd? Znacie tajniki tej Vitki?
Obrazek

Nie szykuję się na razie na sztywny most, bo to co mam działa, ale ciekawi mnie ta konstrukcja.

Ja się nie znam ale może to być nie głupie rozwiązanie.
Most tylny od vitarki z przyspawanymi zwrotnicami od np samuraja.
Półosie mają takie same wielokliny w vitarze i samuraju.
Da się przerobić tylny most vitary na przedni pół most vitary tak więc czemu nie zrobić z mostu przedniego samuraja i tylnego vitary jeden przedni...

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2012 9:51 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Tylko z tego co wiem samurai nie miał w żadnej wersji półosi na 26 frezów, więc trzeba zastosować inne koła kronkwe. Chyba że dałoby się zmotać mocniejsze półosie z jakiegoś innego auta.. Jeep? Półosie do samiego nie są nadmiernie wytrzymałe, chyba że kupisz wzmocnione. Taka przeróbka bez 33 cali nie ma większego sensu.

Plus jest taki, że masz przełożenia 5,125 na dużym talerzu a tych jest zatrzęsienie i mało kosztują. Łatwo dostępne blokady. Problem to odpowiednie wycentrowanie zwrotnic no i duża ciężka grucha z przodu.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2012 10:01 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Nie łatwiej by było zwęzić most od uaza,jest tani,ma przełożenia 5,125 i są do niego dostępne blokad,wzmacniane półosie,przeguby itd. Gdyby nie to,że mam już samurajowy most to poszedł bym w uaza.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2012 10:13 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Jak zawsze dróg jest kilka.
Czekam - może ktoś napisze jak zrobiony jest ten sztywniak z vitarowego.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2012 10:20 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Autko jest Wodza z Pajęczna z tym ze bardzo rzadko zaglada na forum.
Moze skontaktuj sie z Leszkiem, powinien wiedziec cos wiecej.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2012 4:52 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
kacjen pisze:
Jak zawsze dróg jest kilka.
Czekam - może ktoś napisze jak zrobiony jest ten sztywniak z vitarowego.



Vitaroski tylny obciety dospawane zwrotnice samurai pólosie dorabiane ale przeguby jak pamietam samurai

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz kwie 08, 2012 6:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Slawek jak zwykle na posterunku :wink:

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 6:33 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
a może istnieją mosty które mają główkę po odpowiedniej stronie i mają przełożenia wolniejsze od vitarowego 5,125 ??? a wie ktoś ile przedni szeroki most z samuraja jest węższy niż most vitary???

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 7:38 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Wolniejsze są Afgany (5.37) i mają główkę z prawej strony.
Mają też ten sam rozstaw śrub, więc nie trzeba zmieniać felg.
Dostępne są do nich różne blokady. Minus to jak zwykle waga i radziecka stal :lol:

Co do szerokości samuraiowego to do zrównania rozstawu kół wykorzystuje się z tego co pamiętam dystanse po 50mm na stronę.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 4:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
no cóż cena afganów powala i mnie nie stać :D ( korzystając z okazji, a mianowicie: wszystkie drążki u mnie w vitarze do wymiany, lewy amor się wylał i stanął, pękła znowu obudowa mostu (musiałem w coś uderzyć i sączy się olej) łożysko w lewej piaście się rozpadło... przeguby z lewej strony są do wymiany) więc czas na motanie... wybór padł na samuraja... podpowie mi ktoś jakiego mostu potrzebuję??? a mianowicie myślę nad takim żeby mi przełożenia z vitary pasowały... wiadomo że ma być to most tzw. "szeroki"... od jakiegoś konkretnego silnika mam szukać???

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 5:06 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
w żadnym nie miałeś przełożeń 5.125. Wkładasz swoje z vitki

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 5:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Most ma być konkretnie od samuraia, sj410 i sj413 Cię nie interesują.
Przełożenia, tak jak wspomniał Karas, przerzucasz z przedniego mostu vity.
Szeroki most od samuraia i tak jest ok. 13cm węższy od mostu vitary.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 8:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
to że węższy to wiem... ale różnic żadnych nie było we frezach??? ja w przednim mam u siebie 22 frezy... chyba że przerzucam tylko sam wałek atakujący i tą koronkę co są zęby która jest przykręcana na 10 śrub... pytam bo nie wiem jak jest to w samuraju a nie chciał bym wyrzucić pieniędzy na darmo...
a może orientuje się ktoś czy przełożenia z uaza z mostu tylnego pasują do przedniego mostu??? mowa też o uazowskim...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 9:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Zmieniasz wałek atakujący i koło talerzowe(koronka) a kosz z satelitami zostaje od samiego

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 9:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Szukaj mostu konkretnie z Samuraia z roku 1988 to będziesz miał 4 satelity. Chyba , że ktoś wcześniej zamienił w nim kosz. Miałem też przypadek czterosatelitowego dyfra w moście z hiszpana, ale nie wiem czy to reguła czy przypadek. Tylko w przypadku takiego dyfra trzeba podkładkę między koło talerzowe a kosz zrobić (ok 3mm).

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1113 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl