Wymiana paska rozrządu w silniku 8V Wymiana paska nie jest czymś trudnym, a jeżdżąc w piachu, wodzie i błocie należy , co jakiś czas do niego zajrzeć, sprawdzić i oczyścić. Zaczynamy od zdjęcia chłodnicy, wiskozy, wentylatora i kółka pasowego pompy wody, pasków alternatora i wspomagania. Następnie odkręcamy koło pasowe wału nr 1, tylko nie odkręcamy tej dużej śruby! W środku koła pasowego jest 5 śrubek 6mm z łbem na klucz 8mm. Do odkręcenia potrzebny jest dobry nasadowy klucz, żebu nie zniszczyć łbów śrub, bo są nietypowe. Następnie odkręcamy obudowę nr 2  i zobaczymy nasz rozrząd   Przystępujemy do wymiany paska. Przekręcając wałem korbowy ustawiamy znaki na dolnym i górnym kole rozrządu (dla pewności zróbmy kropki białą farba). Gdy już ustawimy znaki, spokojnie sprawdzamy jeszcze raz. Następnie luzujemy napinacz, luzujemy śrubę nr 7 i nr 3. Zdejmujemy stary pasek i zakładamy nowy, pamiętając żeby znaki zgadzały się! jak pasek jest napięty po prawej stronie możemy z lewej przycisnąć pasek palcem. Montujemy napinacz - ta sprężynka w napinaczu ustala napniecie papaska, ale trzeba przekręcić kołem pasowym w tył żeby pasek po prawej stronie się naciągnął a z lewej poluzował. Dokręcamy napinacz i sprawdzamy napięcie paska. Pasek po prawej stronie w środkowej części powinien dąć sie obrócić o 90 stopni. Następnie, jeśli wszystko się zgadza, przekręcamy wałem korbowym 2 obroty i znaki znowu powinny sie zgrać. Pamiętajmy o tym, bo jeśli pasek będzie źle dobrany, to znaki sie nie zgrają! Przekręcamy jeszcze 2 obroty i sprawdzamy znaki. Dla pewności, sprawdźmy 3 raz , bo złe ustawienie uszkodzi silnik! Resztę składamy w kolejności: |