Pęknięta przednia belka ramy
 
  Czasem może się zdarzyć tak:
 
      Wtedy mamy  następujace możliwości
  1) Pęknięta rura jest obspawana, przecięta na pół rura 2,5 calowa i do tego dospawany uchwyt do ciągania.
      Opis Piotr_Z, foty Tracker
     Rozwiązanie to ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników (jak wiekszość pomysłów ;) ). Argument przeciwników: "największym błędem jakie zrobiło suzuki a chłopaki widze go powielają to zaczep holowniczy właśnie na tej rurce a dodatkowo na jej środku. Rama się czasami lubi "zawstydzić" przy mocniejszym szarpnięciu."
    W praktyce, odpukać, nie zanotowano takiego przypadku (a przyn. nic o tym nie wiemy).
 
  2)  stężenie poprzeczne ramy, dobry spawacz to zrobi, chociaż najlepiej wymienić całą (naprężenia po spawaniu) jeśli spawać to tak:   - tą rurę po obwodzie z przetopem, najlepiej przygotowanie U, oszlifować na gładko w miejscach przyłożenia policzków   - przyłożyć policzki - dwie części dopasowane do średnicy rury po bokach stanowiące w sumie 3/4 obwodu przerwa u góry i na dole równa   - przespawać w taki sposób ok 2 cm spawu, zostawić odstęp 4 cm i powtarzać   - pod żadnym pozorem nie spawać zakończenia policzków w poprzek rury   - policzki powinny mieć ok 20 cm.   - zabezpieczyć masą uszczelniającą aby blachy nie korodowały pomiędzy sobą.  Opis : Twardy vel PM MetalTuning  |